Zoekmachine Optimalisatie

Ben je niet goed zichtbaar in zoekmachines met jouw bedrijf? I’M Buddy helpt je zichtbaar maken met SEO voor het behalen van betere organische zoekmachine posities en relevante klanten.

Bereik meer klanten en leads met SEO

Van alle digitale media kanalen die jouw website voorziet van bezoekers is organisch verkeer uit zoekmachines verantwoordelijk voor minstens 50% van online bezoekers. Door jouw online kanalen te optimaliseren voor zoekmachines met SEO bereik je meer hoge posities in zoekmachines en wordt je sneller gevonden door jouw potentiele online klanten.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

SEO ofwel Search Engine Optimization is het bereiken van organische posities in zoekmachines door het doelgericht instellen van de website om die posities te bereiken. Dit zijn niet betaalde posities die worden bereikt met de focus op het aansluiten op de zoekvraag / zoektermen die online zoekers gebruiken. Deze aansluiting wordt bereikt door jouw website te optimaliseren met:

Ben je benieuwd wat de huidige SEO status van jouw website is?

Met 1 druk op de knop krijg je een op maat gecontroleerde SEO status check met daarbij jouw grootste SEO obstakels uitgelegd.

    Relevantie

    Relevantie laat zien dat aan de informatiebehoefte van de zoeker wordt voldaan. Met geschreven content, media en content-elementen wordt de focus op een zoekterm verbeterd waar overeenkomst wordt bereikt met de zoekopdracht.

    Autoriteit

    Domeinautoriteit geeft aan dat de website betrouwbaar is volgens de verwijzende bronnen van waaruit links worden geplaatst. Hiermee beschouwen zoekmachines de website als meest gewenste bron. Dit wordt bereikt met linkbuilding.

    Indexatie

    Indexatie is de wijze waarop jouw website wordt opgenomen in zoekmachines. Hiervoor is het belangrijk dat de pagina’s en url’s van jouw website indexeerbaar zijn. Een duidelijke structuur in wat, en hoe, geindexeerd moet worden geeft sturing aan wat jij wilt tonen in zoekmachines.

    Gebruikerservaring

    Bezoekers met de juiste gebruikservaring op een website worden positief beïnvloed tot het nemen van een actie op jouw website. Dit wordt bereikt met o.a. snelle laadtijd, veilige omgeving, duidelijke structuur en juiste call to actions.

    Betrouwbaarheid

    De betrouwbaarheid van informatie, producten en diensten wordt steeds belangrijker. Het aantoonbaar maken van kwaliteit en certificering zijn manieren om te laten zien dat het online aanbod van betrouwbare aanbieders komt.

    Local business

    Voor organisaties met een lokale focus is local business optimalisatie vereist door de relevantie uit te breiden met locatie gegevens en de organisatie te laten starten met branding in Google. Hiermee worden lokale klanten beter bereikt.

    Relevantie

    Relevantie laat zien dat aan de informatiebehoefte van de zoeker wordt voldaan. Met geschreven content, media en content-elementen wordt de focus op een zoekterm verbeterd waar overeenkomst wordt bereikt met de zoekopdracht.

    Autoriteit

    Domeinautoriteit geeft aan dat de website betrouwbaar is volgens de verwijzende bronnen van waaruit links worden geplaatst. Hiermee beschouwen zoekmachines de website als meest gewenste bron. Dit wordt bereikt met linkbuilding.

    Indexatie

    Indexatie is de wijze waarop jouw website wordt opgenomen in zoekmachines. Hiervoor is het belangrijk dat de pagina’s en url’s van jouw website indexeerbaar zijn. Een duidelijke structuur in wat, en hoe, geindexeerd moet worden geeft sturing aan wat jij wilt tonen in zoekmachines.

    Gebruikerservaring

    Bezoekers met de juiste gebruikservaring op een website worden positief beïnvloed tot het nemen van een actie op jouw website. Dit wordt bereikt met o.a. snelle laadtijd, veilige omgeving, duidelijke structuur en juiste call to actions.

    Betrouwbaarheid

    De betrouwbaarheid van informatie, producten en diensten wordt steeds belangrijker. Het aantoonbaar maken van kwaliteit en certificering zijn manieren om te laten zien dat het online aanbod van betrouwbare aanbieders komt.

    Local business

    Voor organisaties met een lokale focus is local business optimalisatie vereist door de relevantie uit te breiden met locatie gegevens en de organisatie te laten starten met branding in Google. Hiermee worden lokale klanten beter bereikt.

    Wat wordt jouw SEO strategie?

    I’M Buddy gaat samen met jou de koers bepalen waar je als organisatie naartoe wilt groeien en creëert een duidelijk formulering van jouw doelstellingen die je als organisatie voor ogen hebt. Door middel van een website, concurrentie en prestatieanalyse brengen wij in kaart waar jouw kansen en optimalisatie mogelijkheden liggen

    Techniek audit

    Jouw website krijgt een audit om te bepalen waar en hoe de website in techniek en gebruiksvriendelijkheid presteert en leidt tot conversies.

    Zoektermanalyse

    Op welke zoektermen jouw website aansluit en rankt in zoekmachines wordt bepaald met de zoekterm analyse. 

    Concurrentie analyse

    Om te zien waarom concurrenten hogere posities in zoekmachines hebben is een analyse van hun SEO activiteiten van belang.

    Welke optimalisaties worden gebruikt?

    I’M Buddy is de hands-on expert in website optimalisatie voor SEO. Naar aanleiding van de opgemaakte strategie wordt jouw website aangepast met de voorgestelde optimalisaties die voor jou website van toepassing zijn waarmee je gaat concurreren in zoekmachines.

    Content

    Content wordt ontwikkeld of aangepast voor meer relevantie.

    Linkbuilding

    Externe links worden geplaats voor meer verwijzing.

    Meta data

    Pagina elementen worden gebruikt voor meer relevantie.

    Indexatie

    Jouw website wordt effectiever geïndexeerde in zoekmachines.

    Url structuur

    Website- en url structuur wordt  leesbaar en volgbaar gemaakt.

    Redirects

    Interne en oude link verwijzingen worden opgeschoond.

    Media

    Mediabestanden worden beter indexeerbaar en geoptimaliseerd.

    Techniek

    Jouw website gaat efficiënter, sneller en veiliger werken.

    Content

    Content wordt ontwikkeld of aangepast voor meer relevantie.

    Linkbuilding

    Externe links worden geplaats voor meer verwijzing.

    Meta data

    Pagina elementen worden gebruikt voor meer relevantie.

    Indexatie

    Jouw website wordt effectiever geïndexeerde in zoekmachines.

    Url structuur

    Website- en url structuur wordt  leesbaar en volgbaar gemaakt.

    Redirects

    Interne en oude link verwijzingen worden opgeschoond.

    Media

    Mediabestanden worden beter indexeerbaar en geoptimaliseerd.

    Techniek

    Jouw website gaat efficiënter, sneller en veiliger werken.

    Wat je gaat bereiken met SEO

    Met zoekmachine optimalisatie bereik je lange termijn resultaten. De grootste optimalisatie activiteiten zijn eenmalig maar blijvend voor de lange duur. Doorlopend de resultaten meten geeft inzicht in de langdurige effecten van SEO en toont aan waar optimalisaties nog kleine aanpassingen nodig heeft en is een doorgaand proces. De verwachting van resultaten aan de hand van doelstellingen dient daarom ook een lange termijn verwachting te zijn maar zijn al wel te meten op de korte termijn.

    Doelstelling bepalen

    Samen stellen wij de groeidoelstellingen op en zetten deze om naar meetbare resultaten om de effecten meten.

    KPI's opstellen

    Aan de hand van de doelstellingen worden Key Performance Indicators opgesteld die blijvend worden gemeten

    Voortgang meten

    Met inzage in Google Analytics en Search Console worden maandelijks de KPI’s gerapporteerd.

    Conversie meten

    De uiteindelijke behaalde conversies worden geëvalueerd met de verwachte doelstellingen.

    Doelstelling bepalen

    Samen stellen wij de groeidoelstellingen op en zetten deze om naar meetbare resultaten om de effecten meten.

    KPI's opstellen

    Aan de hand van de doelstellingen worden Key Performance Indicators opgesteld die blijvend worden gemeten

    Voortgang meten

    Met inzage in Google Analytics en Search Console worden maandelijks de KPI’s gerapporteerd.

    Conversie meten

    De uiteindelijke behaalde conversies worden geëvalueerd met de verwachte doelstellingen.

    Veelgestelde SEO vragen

    I’M Buddy begeleidt je in het hele SEO traject en helpt je met jouw prestatie vraagstukken. Hierbij alvast een aantal van de meeste gestelde vragen. Heb je meer vragen over SEO, neem dan contact op.

    SEO staat voor Search Engine Optimization en gaat over hoe een website beter kan positioneren in zoekmachineresultaten met optimalisaties aan de website.

    SEO werkt door het optimaliseren van een website of digitale kanalen om aan de relevantie, autoriteit en betrouwbaarheid te voldoen waarmee zoekmachines bepalen welke website het beste aansluit op de zoekopdracht.

    SEO zet je in wanneer je meer bezoekers wilt aantrekken naar je website voor het behalen van jouw doelstellingen. SEO is het beste in te zetten wanneer bestaande bezoekers op jouw website laten zien voldoende te converteren naar betalende klanten.

    Voor het behalen van hoge posities in zoekmachines hoef je niets te betalen aan zoekmachines, anders dan bij SEA. Maar je maakt wel een investering in de optimalisaties van jouw online kanalen waarmee je die posities wilt bereiken. Hoeveel je investeert is afhankelijk van het  uurtarief van de SEO Specialist en hoeveel uren worden gemaakt voor de optimalisaties.

    Een SEO Specialist is expert in het analyseren en traceren van optimalisatie mogelijkheden en obstakels waarmee jouw website aangepast kan worden om beter te scoren in zoekmachines. Een hands-on SEO Specialist kan deze optimalisaties ook nog eens voor je uitvoeren waarmee je niet met meerdere partijen hoeft te werken.